onsdag 13 april 2011

Frisk och AVT

You heard it, jag är frisk! Lite hosta har jag men annars pigg som en lärka. Men eftersom dagiset har en policy som säger att man ska vänta en feberfri-dag innan man får gå dit så stannade jag hemma med mamma. Förutom en lång frulle så spaade vi, dvs tog en långdusch. Jag tycker det är mycket roligare att duscha nu än att bada så jag tyckte det var hur mysigt som helst. Naturligt nog blev det ångbastu efter duschen pga all imma i badrummet :-D

Monsters Inc fick jag titta på för allra första gången och jag var väldigt facinerad. Mamma tyckte att den lilla flickan i filmen påminde väldigt mycket om Lilly. Idag var det även AVT på agendan men mamma var osäker på huruvida Karin ville träffa mig pga gårdagens feber. Men Karin tyckte inte alls att det var något problem vilket både jag och mamma tyckte var kul för vi ville ju väldigt gärna hälsa på Karin och leka lite.

Det blev bussen in till stan eftersom pappas bil var på service och han tog mammas bil i morse. Passade mig perfekt för jag har tjatat om att få åka buss. Men innan vi gick in till Karin så gick vi först på Ebbas Fik. Vilket ställe! Och vilka kakor! Jag valde så klart chokladkaka.


Hos Karin gick det bra även om jag stundvis hade myror i brallan. Idag tränade vi på att jag skulle beskriva djur för mamma (utan att säga vilket djur det var) och så skulle hon gissa vilka de var. Det har vi tränat på extra ikväll med ett nytt spel som vi handlade i stan och jag satt med full koncentration i säkert 20 min.

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Åh, vilka utmaningar du ställs inför - och som du bemästrar dem! Det låter helt klart som något vi kunde haft kul med här hemma.
Härligt att höra att du mår bättre. KRAM