måndag 25 april 2011

Fullt ös!

Ja, jisses... hur ska man sammanfatta den här påsken?? Hårt arbete, mycket nöje och fint väder tror jag nog det får bli. Skärtorsdagens middag blev inställt då värdparets barn visade tecken på förkylning. Stopp och belägg tänkte mina föräldrar som anser att de fått sin beskärda del av basilusk-stinna barn. Även fredagens påsk-lunch blev inställd då Elias låg hemma och kräktes. Istället bjöds hela familjen W hem på årets första grillning, vissa började med champagne, gick över till Martini, snygg sneddning till rödtjut för att avsluta med Xanté. Lite kött och potäter där emellan.

Jag och syrran avslutade middagen med bitar ifrån påskägget som faster Yvve kom med, inte fel alls!!


Sen har så klart trädgårdsarbete stått på tapeten, det var ju den där lekstugan. Här har mamma och pappa mätt upp var de ska gräva.


Ja, och sen fick ju alleman hjälpa till liksom. Till och med Lilly har stått med sin lilla gula plast-spade och skövlat jord till pappas rullebör (säkert nån 08a som garvar åt mig nu).


Och så här ser det i skrivande stund ut.


Jag och Ida har lekt en hel del, ibland har hon sprungit in till mig för att leka, och ibland har vi sprungit in till henne. Hon har ju världens ballaste och största studsmatta så jag, syrran, Ida och ibland en fjärde kompis har studsat runt. Lilly tjuter av skratt och är tuff som en bandyboll. Pappa var inne på att köpa en studsmatta ett tag, DET satte mamma stopp för illa kvickt i helgen. Att gå över till grannen är ju kanon! ;-)

Idag var jag helt ensam hos Ida en stund och lekte, och sen fick hon komma in till oss och käka kvällsmat med mig och Lilly. SOM vi skrattade, och aldrig förr har det väl varit enklare för mamma att städa undan och röja (pappa storhandlade på ICA Maxi undertiden). Tänk att 3 barn är enklare än 2, vem kunde tro det??


En av påskpresenterna farmor och farfar kom med var golfklubbor. Här rekar syrran greenen och hon var väl inte helt nöjd med underlaget. Pappa känner pressen.


Påskafton intogs hos mormor och morfar, lunchen började 13:00 och de satt och åt till 17, kan ni tänka er?? Jag och syrran var på riktigt gott humör, fast syrran som bara sovit mellan 10-11 blev rätt gnällig strax innan 17 och då körde vi hem. 10 sek efter bilen startade somnade hon. Förresten så vägrade hon helt sova middag idag, och var ändå uppe till 19:30 med gott humör. Då ska vi inte glömma att hon stått och hoppat studsmatta långa stunder idag oxå. Hennes energi slutar aldrig att förvåna oss.

Och med det vill jag avsluta med ett morgonfoto ifrån påskafton, första gången man fick smaka Nutella. Behöver jag säga att det var en riktig hit?

Inga kommentarer: