tisdag 12 april 2011

Feber och hosta

I söndags mådde jag ju plötsligt lite illa igen och mamma fick ju världens panik. Hon såg framför sig ytterliggare en vecka då hon behövde mata oss i teskedsform för att få i oss vätska. Men se, efter 2 ulkningar var det över. Visste ju så klart inte morsan som låg och oroade sig hela natten över att jag skulle kräkas i nacken på henne, hade ju varit hennes eget fel kan då jag säga eftersom det var hon själv som ville att jag skulle sova i deras säng så att hon kunde ha koll på mig.

Lite bilder ifrån söndagen som ju började väldigt fint:


Grillning hos Sixten, då var jag verkligen inte på topp.


Mamma i arbetskläder, en syn man inte ofta ser...


2 säkra vår-tecken


Syrran och jag stannade hemma i måndags med pappa och farmor kom hit och lekte med oss i det fina vädret och vi hade en kanondag. Dagis på tisdag trodde gamlingarna, men så vaknade jag imorse lite febrig så pappa fick fortsätta VAB-träsket. Syrran fick då äran att åka till dagis, och det var en deal som hon var väldigt nöjd med. När jag och pappa hämtade syrran i eftermiddags gick pappas bil sönder så mamma fick lämna jobbet i all hast för att hämta 2 flickor och en måttigt road pappa på Bildeve. Själv tyckte jag mest synd om pappas bil som vi bara lämnade där på parkeringen men jag fick höra att den ju skulle träffa andra roliga bilar och det tyckte jag lät bra. Jag har börjat hosta ordentligt nu ikväll så det är något i systemet som inte är riktigt rätt, imorgon blir det VAB för mammas del.

Ikväll har mamma och Lilly bråkat, jiiiiiiisses så envisa de båda är! Mamma inser ju att det är en mini-Hanna hon har att göra med och fruktar redan nu både 3-års trotsen (vi tror den redan börjat) och tonåren. Låt er inte luras av hennes oskyldiga uppsyn...


Sist men inte minst har nu äntligen en sulky inhandlats och det blev en City Mini med ståbräda. Dels för att ha en smidigare vagn när vi ska ut och åka någonstans men även att jag kan åka i en egen vagn hem om vi är borta på middag någonkväll och det är promenadavstånd. När mamma byggt ihop den vägrade jag sätta mig i den. Jag blev minsann förudmjukad och bannade mamma med orden: 'Jag är STOR flicka!'. Ja, vad kan hon säga om det liksom??


Ihopvikt blir den verkligen inte stor.

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Vi håller alla tummar att du blir frisk nu Clara! Vi hoppas ni blir nöjda med vagnen, jag gillar min. Skarpt!

Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Wow, snygg vagn!
Ja, de där småsyrrorna och deras humör är inte att leka med. Tydligen är vi mini-Ås(n)or båda två och DET bådar inte gott.
Kram på er, och hoppas att du frisknar till snart!

Anonym sa...

Vad skönt att det inte blev någon ny kräksjuka. Jag hoppas att febern snart är över och att du snart är frisk.
Vilken snygg vagn ni har köpt, vi har oxå en sådan vagn och jag gillar verkligen att åka i den. Kram Maja