lördag 16 april 2011

Röj i trädgården

Idag började dagen tidigt med att farmor och farfar kom hit för att passa oss. Mamma och pappa har stora projekt ute i trädgården och idag var det dags att börja. I just den här rabatten ska nämligen min och syrrans lekstuga stå, vilket innebär att ett träd ska sågas ner, 2 blåbärsbuskar, 2 vinbärsbuskar och en björnbärsbuske flyttas och andra perenner ska även dem omplaceras. Man kan ju undra om det inte möjligen fanns ett bättre ställe då att ställa vår lekstuga men tydligen inte. Finns en hörna som är mycket bättre för bärbuskarna (om de nu överlever flytten) och just här står lekstugan lite mer lummigt och skyddat istället för bara mitt i trädgården.

Idag skulle alltså trädet ner (ska tillägga att det var fullt av taggar)


Och jodå minsann om de inte fick bort åbäket, efter 2 timmars hårt slitande.


På eftermiddagen drog vi iväg på en påskmässa och de hade fina kycklingar man fick titta på. Fast i mitt och syrrans fall fick vi till och med klappa en liten kyckling eftersom en fotograf från en lokal tidning gärna ville ta en söt bild, så en kyckling fick lämna sitt varma bo.
Syrran var i E X T A S !


I förmiddags hade mamma nämnt att man kunde få grillad korv där och tro inte att jag glömt det inte. Det var bara att pynta upp lite cash så att man fick sig sin korvasluring.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Kul med lekstuga! Jag får komma och hälsa på när den blir klar:)
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Spännande med lekstuga! Den vill vi gärna komma och titta på när den är färdig!
Vilka kändisar vi har i byn! Underbar bild på Lilly!
Kram