måndag 4 april 2011

Våren är här!

Idag var tanken att pappa skulle ha semester för att ta mig till sjukhuset och göra mitt EEG och sedan skulle ju Lilly på 1½ års koll. Men nu ligger pappa i maginfluensa så mamma fick vackert ta en spontan-semesterdag för att sköta ruljansen.

EEGt gick bra, lite tråkigt när de klistrade på 20-30 elektroder men sen kunde jag och mamma ligga och mysa en bra stund i lugn och ro medans de gjorde sina tester. Mamma hade lovat korv med bröd, glass och pirat-svärd och ögonlapp eftersom jag var så duktig så vi tog en promenad ner till stan och satt och mös i solen och frossade på vår mat.

Väl hemma blev det lek i trädgården en stund och vilken vår-känsla! 16 grader, strålande sol. Ja, jackorna och mössa åkte av.


Mamma tyckte att det ibland påmindes om kor som släppts på grönbete



Inviger våra svärd


Bad-ass, eller hur?!

Syrran väger 9005 g och när hon var där för 6 månader sedan vägde hon 8650 g (eller nått sånt). De ser gärna att hon kommer tillbaka om 2 månader då de hoppats att hon ätit upp sig lite efter alla sjukdommar. Hon briljerade med språket och läkaren utbröt att det var högst ovanligt att man kan färg i den åldern. Vad som däremot inte alls var ovanligt var syrrans gallskrik när vaccineringen gjordes. Hon laddade i vad som kändes som 10 min innan vrålet kom och då slog det lock för allas öron.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

ser ut som ni haft en fin dag i trädgården. Kul att du är så duktig på att prata Lilly och jag förstår dig när du skrek, för visst gör de där dumma sprutorna ont!

Kram Hannes