fredag 25 september 2009

She's a keeper

Sakta har det börja sjunka in att den här bäbisen får vi behålla :-D Det tycker jag är toppen för jag har börjat gilla tjejen. Vill ju gärna att hon ska vara med och leka men mamma och pappa säger att hon är lite för liten ännu... vi får väl se.

Hur som helst tyckte pappa att när man blir storasyster så får man en present, och det där kan
jag bara hålla med om. Så vi åkte och shoppade en kassa-apparat med inbygd 'lyssna-på-bäbis-hjärtat' som jag har sett den där tanten använda på mamma för några veckor sedan. Så nu går jag omkring och trycker upp den på allas magar och trycker på den stora knappen för att lyssna hur det låter, och jag blir lika glad varje gång den tjuter.

I eftermiddags kom mormor och morfar på besök, mumsigt för jag fick både fikabröd och glass :-) Känns som vi firar något varje kväll för jag har fått glass i stora lass de senaste dagarna. Mormor höll bäbisen som går under smeknamnet Lillasyster och både mormor och morfar sa att det var en liten Hanna-kopia, vad nu det innebär.


Vill oxå här inne passa på att berätta att jag varit på dagis idag. Det var jätte längesedan jag var där så alla var nog lite oroliga men jag hade jätte kul!! Jag åt 2 portioner tomat-soppa så det får nog mamma se till att laga nån dag till mig. Det här fina fotot skickade Lena (som har hand om mig på dagis) som är taget när jag äter middag, visst ser jag ut att trivas?


2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, vilken härlig bild på Clara från dagis! Vad kul att det funkar bra med Lilly och Clara

Anna och Ronja sa...

Vilken go tjej du är Clara!!