söndag 13 mars 2011

Städdag i trädgården

Ännu en natt kan vi lägga oss bakom då syrran sovit från 19-07 utan varken uff, buff eller gruff. Behöver jag säga hur glad mamma är över detta faktum?

Riktigt dassigt väder i förmiddags gjorde dock att vi fick stanna inne och pyssla (och driva mamma till vansinne). Vad tänkte hon egentligen när hon bestämde sig för att jag och syrran skulle göra påsk-pynt? Syrran med sitt extremt dåliga tålamod kastade både penslar (med färg) och vadd-ägg på morsan när det inte gick som hon ville. Inte läge att fotografera, och nej vi blev knappast färdiga med något. Jag och mamma får pyssla vidare nån dag när syrran sussar middag och då kanske vi kan uppvisa något slutresultat.

Nycklar råkar vara vad syrran nu mera är besatt av och tittar gamlingarna bort för ett ögonblick hittar den henne oftast så här. Den där stolen går hon och asar på nästan vart hon än ska. Lite då och då får hon psykbryt på den för att hon sätter den på tårna eller snubblar över den... men med, det ska den!


Och då får ju inte jag vara sämre. Pappa har hjälpt till lite på det här tornet, det får jag väl erkänna...


Fint väder blev det äntligen i eftermiddags och vi drog ut i trädgården för allra första gången det här året. Mamma och pappa passade på att fylla kärlet för trädgårdsavfall eftersom den töms på tisdag och jag och syrran passade på att röja bland sandlådan och alla andra leksaker. Åh som vi njöt allihopa. Den varma chokladmjölken och kanelsnäckorna gjorde inte livet sämre heller.
En skön vecka önskar vi er alla!

Inga kommentarer: