onsdag 23 mars 2011

Hej och hå vad tiden går...

Ja nu får vi allt skärpa till oss, för det var allt för länge sedan vi skrev något här inne.

Först skyller jag på mamma som lämnade sin kontorsstol för varuhuspraktik förra veckan. Arbetstiderna var helt koko och tanten var ju helt slut när hon kom hem om kvällarna. Sen gick Lilly och blev sjuk, låg i 40 graders feber i fyra dygn så det var inte mycket med henne heller.

Men NU, nu har vi faktiskt ingen bra ursäkt längre.
Mamma var på föräldramöte igår-kväll och där visade de en 30 min lång film av oss barn på vår avdelning. Hon tyckte det var helt underbart att få se hur roligt vi hade det där och allt vi hittade på om dagarna.

För någon dag sedan precis när mamma hämtat oss och jag skulle hoppa in i bilen ställde sig Emil (största pojke på min avdelning) på sin sida av stängslet och ropade på mig:
'Clara, Clara, kom!' Och jag var ju inte sen att pallra mig bort till stängslet och där stod vi på varsin sida. Då hörde mamma Emil bedjande säga: 'Du, imorgon när du kommer kan du väl ge mig en puss??'. Jag var ju inte sen att ställa mig i puss-position men Emil bara tittade på mig precis som 'men hallå, jag sa ju IMORGON'. Nä, det blev inget pussande där inte... Killar alltså *suck*.

Idag efter dagis gick vi ut och lekte i trädgården och fast det var blåsigt var det rätt skönt ändå.



Vi får ju inte heller glömma att gratta Lilly och Hannes som blev 1½ år i måndags och i tisdags.

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Skönt att du är frisk igen Lilly! Ser ut som ni haft kul i trädgården trots lite vind i håret:)

Tack för gratulationen, detsamma till dig Lilly!

Kram Hannes

Sara sa...

Hi, hi! Så gulligt...
Ja det ska ju börjas i tid :)

Stackars Lilly, tråkigt med feber.
Nu verkar den vara borta...hon ser ganska nöjd ut i gungan :)

Sixten & Majken sa...

Ja, det har vi vetat hela tiden - dina föräldrar får hålla hårt i er tjejer! Fast visst har jag första tjing?!

KRAM