måndag 28 mars 2011

Sjukstugan

OBS! Inget för känsliga läsar!!

Inatt vaknade mamma och pappa av Lilly som tokskrek. Stackarn hade kräkt ner sig och hela sängen. Efter avtorkning och ny pyjamas la mamma och syrran sig till rätta i extrasängen i syrrans rum. Därefter kräkte hon varje halvtimme fram till 06:30 då de äntligen föll i en timmes dvala. Sen började kräkningarna igen och höll på nonstopp varje haltimme fram till 15-tiden.

Själv fick jag åka till farmor och farfar, men när mamma ringde vid 09:30 för att höra hur läget var berättade de att jag var hängig och hade ont i magen. Pappa fick ringas hem och hämtade upp mig på vägen. Hände en liten olycka strax efter vi kommit ut ur bilen, och nån stund senare började även jag kräka varje halvtimme.

Vätske-ersättning är det ända de snåla jäklarna givit oss, 2 tsk per 5 minuter allt enligt sjukvårdsupplysningen. Syrran har varit tokig att hon inte fått vatten eller mer 'medicin' som de kallar det, men stackarn har ju ändå inte kunnat behålla nått.

Men så vid 15-tiden lugnade det ner sig och jag, mamma och syrran låg i mammas och pappas säng och vilade. Plötsligt kröp syrran upp i mammas knä och innan mamma visste ordet av det var hon, syrran och hela täcket nerbajsat. Tvättmaskinen är nog inne på sin 10e omgång och badkaret är ändå fullt av täcken, handdukar och snuttisar.

Ja vad säger man... jo just det ja: Grattis på födelsedagen pappa!
Förra året hade jag vattkoppor på din födelsedag så vi håller temat jag och syrran ;-)

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Era stackare. Vi hoppas verkligen ni blir friska snart, krya på er!

...och grattis Robert!

Kram från oss i Stenkullen

Anonym sa...

Usch, stackare. Jag hoppas att ni snart är friska. / Sofie