torsdag 24 mars 2011

Pizza, när jag får bestämma

Idag deklarerade jag för mamma att jag var sugen på smaskig pizza. Och eftersom inga förberedelser gjorts för annan mat fick det bli så. Mamma frågade mig och Lilly om vi ville gå på restaurang och det kan ni tro att vi ville. Sällan har jag väl fått på mig min overall så fort och stod redo i hallen innan mamma knappt hann avsluta meningen.

Hos oss finns det 2 pizzerior att välja på, en som mamma tycker gör de godaste pizzorna och en som känns lite mer barnvänlig med TV och ibland ett och annat orginal att kika på. Med tanke på att hon drog med mig och Lilly blev valet sämre pizza (i mammas smak) men med underhållning. Själv var jag helnöjd med valet eftersom pizzan var 'mycket god' som jag själv konstaterade och vi hade en hel del att titta på.

Kritor och block är alltid ett säkert kort, i 1-2 minuter i alla fall...
Men ni kan i alla fall se på bilden att mammas taktik fungerade eftersom vi uppenbarligen är fullt upptagna med att reka in stället...


Mycket nöjd med min Hawaii-barnpizza


Syrran höll sig till morsans Acapulco med vitlökssås, och hon krängde pizza-sallad så att det stod härliga till...


Innan mamma hann reagera hade pizza-snubben plockat fram två godis-klubbor som han viftade med framför våra näsor så det var ju knappast läga där och då att säga nej liksom. Lilly tyckte det här med godisklubba var ett knäppt koncept och la ifrån sig den efter bara några slick.


På vägen hem stannade vi till på lekplatsen och busade lite. Men när jag konstaterade att solen var rosa så förklarade mamma att det ju snart skulle bli mörkt och då tyckte jag det var 'lite jobbigt att leka' och att det var dags att gå hem. När vi kom hem bytte vi om och hade pyjamas-mys med ett avsnitt Pippi innan vi drog upp i min säng och läste sagor alla tre. Mysig eftermiddag och kväll, och allt gnäll är som bortblås tillsammans med feber och sjukdommar.

Härligt tycker mamma att ha två så fina och goa tjejer som varit på idel gott humör de senaste två dygnen :-D

2 kommentarer:

Jenny, Henrik, Olivia sa...

Åh så smaskigt med pizza! Smart mamma det där som tar er till stället där det finns underhållning (och klubbor) ;-)

Hannes & Linn sa...

Såg gott ut och det där med klubba är ju inte fel... Fick en på gatuköket en gång och då hann inte mamma stoppa gubben i kiosken hehe.

Hoppas ni får en bra helg!

Kram Hannes