lördag 12 mars 2011

Säkra vårtecken

I torsdags ringde dagis efter mamma då det fanns misstanke om urinvägsinfektion. Så mamma hämtade upp mig och syrran vid 10-tiden och avtalade med farmor att de skulle komma och passa Lilly medans vi gick till läkaren. Läkaren valde att inte göra något eftersom det inte gav något utslag på stickan, men det är skickat till odling över helgen. Farfar tyckte gott att jag kunde få spendera nästa dag hos dem och så fick det bli. Jag har inte haft mer ont så det vet i tusan vad det kunde vara men det spelar ingen roll så länge jag slipper det.

Myspys med syrran och popcorn är ett måste efter middagen på fredagar för att fira in helgen.

Det här med vällingstoppet har nog slagit rätt väl ut faktiskt. Lilly sov exempelvis till 07 imorse och det kan ingen av oss komma ihåg när det hände sist. Det var faktiskt så att jag vaknade före syrran idag... och de har fått väcka henne ett par gånger till dagis den här veckan.

Imorse drog vi tjejer till mormor och morfar med frukostbullar, 09 stod vi i Höganäs och ringde på dörren :-D Börjar nästan bli en tradition nu.
När vi kom hem vid 11 valde jag att stanna ute med pappa som byggde skydd för sandlådan medans mamma och Lilly käkade lunch och knoppade in en stund. När de väl vaknade var huset tomt eftersom vi kört iväg för att handla, och med tanke på det fina vårvädret valde mamma och syrran att bege sig ut så att syrran fick sin premiärtur på sin(min) cykel. Hon stormtrivdes och satt och småfnittrade hela rundan.
Och det var inte bara plus-graderna som lyste med sin närvaro utan även dessa söta droppar i en av våra rabatter. We like allihopa att våren verkar vara på väg!





2 kommentarer:

Sara sa...

Åhh vårtecken! Längtar!
Riktigt skönt väder idag, när det väl slutade regna :)

Så mysigt det ser ut i soffan med popcorn och allt! Synd bara att helgen går så fort.

Hannes & Linn sa...

ser ut som ni haft en helmysig helg och det där med pop-corn får jag nog ta upp till diskussion med mamma och pappa!!
Kram Hannes