fredag 25 mars 2011

IKEA, here we come

Idag efter dagis drog jag, mamma och Lilly raka vägen till IKEA. Och jag säger bara en sak; Vem behöver busfabriken när man kan åka till IKEA? Så fort vi kom in åkte overall och stövlar av och sen röjde vi järnet bland vardagsrummen, köken, sovrummen och inte minst barnens rum.

Hajja så många kafferep jag och syrran hann hålla för mamma innan vi ens nått restaurangen.


Barnens IKEA var helt klart höjdpunkten


För allra första gången lyckades mamma förhandla med syrran. Det här med att äta är ju inte riktigt hennes grej och trugar mamma blir syrran förbannad och slänger iväg maten till höger och vänster. Eftersom glass stod på spel tryckte jag i mig alla mina köttbullar och fick därför mumsa på sådan. Syrran däremot fick det INTE eftersom henne sista köttbulle låg kvar på tallriken. Efter mycket blängande på mamma tryckte syrran tillsist in hela köttbullen i munnen och efter minst 5 minuters tuggande gapade hon stolt för att visa att nu var det minsann dags för glass, och det fick hon ju så klart.
Lite steg för mänskligheten men ett STORT steg för mamma minsann.




När vi rullade ut med våra inhandlade varor insåg mamma att vi spenderat 2½ timme (!!) där. Hur i allsindar gick det till med tanke på att varken jag eller syrran fått något utbrott (eller mamma för den delen).
Väl hemma vid 18:15 blev det popcorns-mys framför Fåret Shaun innan läggdags. Helmysig dag tyckte vi alla!

1 kommentar:

Mamma Miriam sa...

Att muta sina barn är helt OK, så länge Mamma vinner...