lördag 26 mars 2011

Gratulationer och påskpyssel

Imorse tog vi det lilla lugna, eller ja... jag sov till 07:30 men mamma och Lilly var uppe vid 06 i vanlig ordning. Efter frukost och lek med våra nya leksaker från IKEA var det dags att köra till kusinerna för att grattulera deras mamma Åsa som fyllde år. Först var syrran lite blyg när morbror Johan dök upp (som hon alltid blir) men sen tinade även hon upp. Jag leker mer än gärna nu med Kajsa, den där övernattningen hos mormor och morfar med Kajsa har fått oss att bli bra kompisar :-) Det bjöd på våfflor och OJ så smaskigt det var. Fast jag vill ha varken sylt eller grädde, de ska vara 'a naturella'.

Kajsa hade en hel låda full med utklädnings-kläder (heter det så?) och direkt paxade jag för att vara pirat / riddare. Kul tyckte mamma som gjorde en mental anteckning att lite pirat och riddar-kläder får inhandlas. Själv sprang jag runt och svärdade alla i baken :-)


Jag är riddare (spana in min krok), Lilly är utklädd till Kajsas mormor och Kajsa är så klart Pocahontas med diadem (lite glamor får man ju lägga till om man heter Kajsa).


Väl tillbaka hemma sussade syrran middag medans mamma och jag tog upp påsk-pysslet som vi påbörjade för någon vecka sedan.
Största möjliga koncentration...


Jag målade och klistrade på ett och annat öga, medans mamma limmade på krona och fötter. Kan tänkas att vissa speciellt utvalda kan räkna med att få sig en liten påskpresent om de behagar att hälsa på runt påsk... *hint* *hint*


Hela gänget...


Efter middagen fick jag och syrran popcorns-mys igen, vilket ju var lite märkligt för det var egentligen dags att läsa saga och säga natti-natti. Men helt plötsligt, mitt i extra sen tandborstningen hörde vi pappas röst... ÄNTLIGEN!!! Pappa har varit i Shanghai en vecka (eller Storhaj om ni frågat mig) så vi tjejer har fått klarat oss själva. Så glada vi blev att få se pappa och pappa blev alldeles tårögd när han tog emot alla kramar. Nu har jag avkrävt honom på sagoläsning och oooooj som han kommer att få läsa sagor för mig ikväll!!!

Inga kommentarer: