måndag 30 augusti 2010

Jobbstart och tänder


Ja, så var det då dags för mamma att vinka hejdå och knata iväg till jobbet för första gången på 13 månader. Hon trodde verkligen att det skulle bli tufft men upptäckte att hon utan svårigheter steg ut genom dörren. Dagens garv för henne och hennes kollegor blev när hon erbjöd sig att lämna sin kontorsstol på torsdag för att hjälpa till på IKEAs varuhusöppning i Helsingborg. Vilken avdelning tror ni att hon hamnade på?? Barnens IKEA. HAHAHA, här lämnar hon hemmet efter att ha varit hemma 13 månader med oss knattar för att hamna på den avdelningen.... ja man måste ju få garva!

Vi har varit hemma med pappa som haft förstärkning hela dagen i form av farmor och farfar. Massa bus och upptåg som vanlig och pappa var nog innerligt glad för all hjälp. Imorse fick vi besök inomhus av en fågel som flög in. Jag tyckte det var hysteriskt roligt (speciellt eftersom den bajsade på vårt golv) och även när pappa fångat in den och släppt ut den satt den säkert i 10 minuter och tittade på oss fast vi bara var någon meter ifrån oss. Vilken happening.

När mamma kom hem kikade hon upp i Lillys gom och insåg att nu har tand nr 5 dykt upp. Mamma försökte fotografera tanden (höger sidan om den högra framtanden) och jag försökte vara hygglig och hjälpa till...


2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

ojoj, 5 tänder!!! Jag väntar fortfarande på min 3e:(
Verkligen kul att din mamma hamnade på barnavdelningen på IKEA, vem kan vara mer lämplig...
Kram Hannes

Tokiga jag sa...

vad snällt att syrran hjälpte till haha