torsdag 19 augusti 2010

Dagarna som gått...

Imorse när pappa gick in till Lilly såg det ut så här. Där satt hon tålmodigt och väntade, fast jag hörde allt hur hon ropade på mig som hon brukar göra nu förtiden på mornarna: Ara! Ara! Ara!



I förmiddags kom Hannes och hans mamma på besök eftersom de flyr Göteborg då Martin renoverar köket. Så det blev fika och småttingarna fick lunch runt 11. Strax därefter rattade morsorna ut med varsin vagn och trodde att de skulle somna... och nej, det hände ju knappast. Lilly var så trött att hon hängde över bygeln men icke att hon skulle somna *suck*. Men mamma sörjde inte över det utan bäddade ner Lilly och passade på att knoppa in själv. De sov i 2 timmar och 40 minuter!!!


I tisdags-kväll kom Adam och Filip på besök vilket var skoj men jag var så himla trött efter ännu en dålig natt att jag nog inte var den roligaste lek-kompisen. Fast de hade vars ett Nintendo DS så de var fullt upptagna ändå.


Mamma njuter av Lilly-mys-stund.


Och för några dagar sedan kom Ida och hennes mamma in på frukost (hon bor ju bara 2 hus här ifrån). Jag bestämde snabbt att vi skulle diska och det hade minsann inte Ida gjort innan. Hennes mamma misstänkte att detta nog skulle bli framtidens nyaste lek därhemma.


Utöver detta så busar jag och Lilly friskt på nätterna. Lilly börjar oftast runt 23 då hon tidigare fick välling (men nu är det stopp med det). Hon brukar hålla låda till 00-00:30. Sen vaknar hon igen vid 03 (och inte heller då får hon välling) och kan hålla på nån timme till. Själv har jag vaknat ett par nätter vid 02 och hysteriskt skrikigt efter pappa, och när jag väl börjat så sover jag oroligt i 2-3 timmar och vaknar oftast varje halvtimme och vrålar igen (ibland varje kvart). Så många nätter har mamma och pappa möts i hallen, mamma sitter med Lilly i fotöljen i mörkret och pappa som rusar in till mig. Men de har förhoppningar om att detta bara är en period på nått år eller så.... ;-)

Inga kommentarer: