söndag 22 augusti 2010

Majskolvar, en hit!

I förmiddags åkte vi ut till kusinerna i Mjöhult för att hämta hem en kassa brallor som Kajsa växt ut. Kanon tyckte mamma eftersom olyckorna sker frekvent och nu när jag snart ska gå på dagis igen behöver jag nog ha ett gäng brallor där. Vi hann inte stanna jätte länge, men tillräckligt för att leka lite med Kajsas alla leksaker. Lilly frossade i sin egen buffé av alla små saker som gick att få i munnen när det nu för en gångs skull fanns tillgängliga och mamma fick plocka ut glaskulor, Barbie-skor och en plastmutter så det var knappast läge att lämna henne obevakad för en sekund.

Ikväll blev det riktig söndagsmiddag med bland annat majskolvar vilket var premiär både för mig och Lilly. Syrran var helt salig och gnafsade loss med sina tre tänder, och jodå, den tredje tanden dök upp idag så hon hade kanske inte så stor hjälp av den lilla flisan.



FINN TVÅ FEL

För allra första gången har jag låtit mamma sätta tottar i håret på mig och jisses som mamma och pappa oaade och ojjade över hur fin jag var i dem. Kanske kanske kanske ska jag låta henne göra det någon annan dag oxå...

Inga kommentarer: