onsdag 25 augusti 2010

Pappa i tant-gräl

Mamma och pappa har sedan jag föddes aldrig riktigt kunnat förstå varför okända människor i tid och tid får för sig att de ska röra på mig och syrran.
Och idag gjorde en tant det fatala misstaget att med sitt krokiga finger smeka syrrans kind på Hemköp när hon och pappa shoppade krubb. Ja, det tog väl inte en millisekund förren pappa röt till att han väl inte gett henne tillstånd att talla på syrran. Tanten blev väldans tyst medans hennes gubbe sa: Nä, det är helt rätt! Pappa förklarade upprört att han väl inte kände dem, och visste inte var deras händer varit. You go pappa!
Vid kassan hade tanten morskat upp sig och frågat om hon fick klappa syrran och då röt pappa nej, tanten mumlade att denna gången frågade hon i alla fall.
Vad är det för fel på människor egentligen???

Farmor och farfar kom på besök i förmiddags och det var lika mycket bus som vanligt.
Utöver detta har jag och mamma varit en runda på dagiset och jag jubblade av glädje när jag sprang bort till mina kompisar. Min fröken var helt chokad över hur mycket jag förändrats och hade det inte varit för att jag haft mina CI på mig och mamma i hälarna hade hon tydligen inte känt igen mig :-)

Och just det ja, syrran har nu fått sin 4e tand. Hörde mamma mumla något om att snart nog kommer att sitta som en tågbiljett i syrrans gap om jag fortsätter puckla på henne som jag nu förtiden gör. Bring it on, säger jag!

Inga kommentarer: