söndag 29 augusti 2010

Ritt på Rödhättan

I förmiddags körde vi ut till mammas kompis Maries stall där hennes häst Rödhättan bor, nu var det äntligen dags för mig att få rida på Rödhättan som är en islandshäst.


Vi gick ut i hagen där vi blev presenterade för varandra och sedan fick jag (med lite hjälp av Marie) leda in hästen i stallet. Där fick jag ge henne lite godis i form av äpplen och morötter så att hon skulle förstå att jag är en schysst tjej och sen ryktade vi henne innan vi satte på sadeln och det var dags för mig att hoppa på. Vi gick en lång promenad och jag sken ikapp med solen.


Marie lärde mig hur jag skulle smacka för att få Rödhättan att gå, i slutet räckte det minsann med att bara jag smackade så började hon traska hihi. Vid ett par tillfällen lutade jag mig mot hennes långa hals och kramade henne och mös, lyllos Marie som har mysiga Rödhättan. Marie var minsann riktigt imponerad över min balans, och hon tyckte att jag gott kunde få komma och rida fler gånger, och det kan hon tro att jag vill! Redan i bilen hem förklarade jag att jag ville rida mer så mamma får minsann boka in fler besök inom snar framtid.




Tack snälla Marie för att jag fick hälsa på dig och Rödhättan, det här kommer vi att prata länge om hemma.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad fint du rider Clara! Mamma undrar om din mamma blev lite lätt nervös när du närmade dig hästens bakben, det lät nämligen så tyckte hon?