söndag 8 augusti 2010

En regning dag

Blä vilket tråkigt väder det varit idag. Vilken tur för mig att Maja och henns mamma kom på fika i förmiddags. Vi käkade lite frulle, dansade, ritade och sen bestämde vi oss för att cykla en runda. Fast det blev allt en kort en eftersom det började regna så fort vi hoppade på cyklarna.

Jag och mamma svängde förbi ett par vänner som satt och mös i sitt uterum och så fort vi kom in där drog jag lite i mina byxor. Mamma var snabb som en kobra och frågade om vi skulle låna toaletten och jooo, det ville jag. Nu förtiden har jag nämligen ingen blöja på mig när vi lämnar huset. Och mycket riktigt, visst kissade jag allt på toaletten. Stort tyckte mamma eftersom detta var hemifrån-premiär på dass. Pott-träningen går riktigt bra, skönt tycker vi alla!

Jag vägrade sova lunch, men mamma och Lilly knoppade in i mammas säng och sov från 12:30-15:30 vilket nog var välbehövligt för dem båda.

Lilly har på allvar fått börja äta själv nu, och det går faktiskt rätt ok får man väl säga. Hon blir förståss minst sagt ursinnig efter ett tag då hon av någon anledning vill få loss tallriken och hon tar toner som värsta Mariah Carey. Låt oss hoppas att hon snart växer ifrån det där för snart blir även mamma och pappa döva misstänker de.


Utöver detta så pajade mitt vänstra CI igårkväll. Det blev glapp i sladden så att processorn dog hela tiden. I väntan på ny sladd byggde pappa om mitt CI så att jag kunde bära allt bakom örat, precis som alla de stora barnen och tro det eller ej men hela dagen idag har jag haft det så och det har inte bekommit mig ett smack. Väldigt överraskande, då man brukar vara först 3-4 år när det går eftersom öronen inte brukar vara stabila nog. Enda nackdelen är ju att om jag tappar ett CI så hänger det liksom inte längre kvar i tröjan som det gjorde innan... vi får väl se om jag imorgon får ha båda CI helt bakom öronen idag. Tänk så skönt det skulle vara att slippa de där batteri-packen på ryggen hela tiden...

Kolla, ingen sladd!

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

vad praktiskt med godsakerna under vagnen istället för i väskan, där mamma gömmer kexen... Snäll syrra du är som tvättar Lilly på ryggen!
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Hahahha, så hade jag också gjort Clara om jag och lillsyrran badat med skum! Lönt att morsan la sig i - hon tyckte det var roligt ju!
Förresten, vad duktig du är på att prata Lilly!