torsdag 26 augusti 2010

Bus hos Ida

Ja nu närmar de sig verkligen jobbstart för mamma så nu försöker hon verkligen njuta av de sista dagarna med mig och syrran. Imorse vaknade jag och syrran samtidigt så vi och mamma parkerade oss i soffan under ett gosigt täcke och tittade på Bolibompa och bara mös medans pappa fick sovmorgon. Det är ytterst sällan som syrran har lust att sitta stilla, men imorse verkade även hon njuta i fulla drag av mysstunden. Efter påklädnad, frulle och diverse andra sysslor drog vi ut i solen på långpromenad. Gick förbi Agnes (som var på dagis) för mamma skulle hämta upp lite saker. Att Agnes inte var hemma hindrade inte mig från att slänga av mig skor och jacka (trots mammas protester) och dundra in i Agnes rum. Så det var bara för mamma och syrran att hänga på och snacka en stund med Agnes mamma och Caijsa medans jag vände upp och ner på rummet.

I eftermiddags var vi tjejer hembjudna till Ida, Maja och deras mamma och efter fruktsallad och kakor sprang jag och Ida ikapp ut till hennes stora studsmatta med nät och där roade vi oss kungligt i över en timme. Pappa hörde våra skratt ända in till vårt hus. Lilly hade superkul hon med med att jaga deras katt och försök att klättra i trappan. Mamma har konstaterat att det ju är en himla tur att hon slutar tidigt tre eftermiddagar i veckan så att hon kan fortsätta med alla trevliga mamma-fikor!

Ikväll meckade jag lite med min bil:

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad bra att du kan fixa bilar om de går i sönder Clara, jag ringer om jag får problem med min...
Min mamma hälsar att hon är väldigt avis på er mamma som kan fortsätta med mamma-fikor i veckorna...
Kram Hannes