lördag 21 augusti 2010

AVT-start och middagsgäster

Igår började AVTn igen efter att ha haft ett låååångt sommaruppehåll. Så det var bara att gå upp i ottan (4 timmars sömn blev det för mamma och pappa då Lilly skrek från midnatt till 02 innan jag själv satte igång att bråka).

Lite kul var det att träffa Karin faktiskt och nu har vi ju bytat tid till från 15:15 till 08:30 istället och jag var pigg som en lärka. Hon hade en hel del nya lekar och det tar mig alltid lite tid innan jag är med på dem, men det var rätt skoj ändå. Tränade på lite nya konsonanter och de sitter där de ska, dock har jag börjat säga Ninni istället för Lilly men jag visade att jag både hörde och kunde imitera L så det är nog inte ett problem egentligen.



Väl hemma när vi satt och fikade så uppvisade Lilly att hon nu kunde ett nytt ord: Deng! vilket så klart betyder Skål! för hon viftar med sin flarra och ska skåla med alla samtidigt som ut utbryter 'deng!' med största leendet. Duktig tjeja!

Och i eftermiddags kom Sixten, Majken och deras föräldrar hit på middag. Här är det popcorn-mys framför TVn.


Inga kommentarer: