fredag 5 februari 2010

Shopping

Idag efter dagis åkte vi till Väla för att mamma behövde shoppa lite. Jag och pappa slog oss ner i lugn och ro och käkade glass (jag åt lätt 2 kulor själv) och sen kikade vi lite på djuren i djuraffären. När mamma träffade oss var jag som Speedy Gonzales, tok-sockertoppad. Det var ju hur kul som helst att springa där inne och det blev värsta träningspasset för pappa som fick springa efter mig. Mest intressant var ju helt klart vattnet.


Sen blev det en runda till Toys R Us där jag själv skulle få välja min födelsedagspresent (kanske inte en av pappas smartaste ideér).... och njea det var väl lite svårt att bestämma sig. Jag tror de valde något tillslut till mig.

Ikväll när jag la mig bredvid Lilly på hennes filt så började hon fnissa. Och när jag tog hennes hand i min så bröt hon ihop fullständigt i skratt. Hon tittade på mig med sina stora ögon och sitt jätte stora leende... nästan så att man får prestationsångest liksom. Men ja, det räckte att jag sparkade lite med fötterna på hennes gym så bröt hon ihop igen. Så där höll vi på ett tag, jag dinga mig och hon tokskrattade. Tänk så lättroad hon är :-)

Dagens nya ord: kalas, stänga

Inga kommentarer: