lördag 27 februari 2010

Feeling hot hot hot...

Ja, så har ännu en dag gått och jag har fortfarande hög feber. Stekhet kan man faktiskt säga. Och det har knappt varit något som helst avbrott i hostan i ens nån minut. Farmor och farfar kom förbi en runda för att pigga upp mig, men speciellt mycket bus fanns det inte i kroppen ens för dem. De hade med sig en krya-på-mig-present, mikrofon med stativ men jag var lite snål med uppträdandet. Fanns helt enkelt inte ork. Det enda jag velat göra är att titta på Nicke Nyfiken. Vilken tur att 3 nya filmer ramlade ner i brevlådan i onsdags!! De har verkligen räddat dessa tradiga dagar.

Först ikväll runt 18-tiden hände något. Jag piggnade plötsligt till och kunde för första gången på 3 dagar uppvisa något sorts intresse av mat. Jag tryckte i mig gurka, majs och bearnaisesås och plötsligt fanns det lite energi för bus. Det tyckte mamma och pappa var ett gott tecken. Jag åt också en flaska välling nu innan läggdags vilket är första vällingen på 3 dagar. Mamma och pappa drog en lättnads suck att jag äntligen drog i mig vätska. Nu hoppas vi verkligen att det värsta är över!

Så här har det sett ut de senaste 2 dygnen:


1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

stackars lilla Clara, vad skönt att du är på bättringsvägen! Gillar Lillys frilla:)