tisdag 16 februari 2010

Så försöker vi igen...

Det här med min nya stora säng gick ju sådär i julas. Och efter 2-3 veckors tappra försök gav mamma och pappa tillsist upp och insåg att jag kanske inte riktigt var redo. Så de senaste 4-5 veckorna har jag sovit i min gamla spjälsäng och somnat på 2 röda sekunder varje kväll.

Nu har pappa byggt en vadderad sida och huvudgavel till mig, för kanske tyckte jag att det kändes lite väl stort och oskyddat att ligga där ensam (?) och igår var det vårat första försök igen. Jo, visst sprang jag ut några gånger men de var snabba som blixten att följa mig in i sängen igen och efter ett 20-tal gånger gav jag upp. Och tänka sig... ikväll somnade jag utan ett ända steg utanför sängen. Vi får väl se om det var för att jag var trött, eller för att jag helt enkelt gillar sängen bättre nu.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Wohoo! Heja Clara, så duktig du är! Hoppas att det håller i sig :-D

Hannes & Linn sa...

hoppas turen håller i sig! Vilken häftig farmor du har som kan öppna låsta dörrar utan nyckel :)