måndag 22 februari 2010

2-ords meningar

Ja så var det måndag igen, jösses vad tiden springer iväg. Men den får gärna gå fort ett tag till, vi längtar alla här hemma till våren!

Lillisen åkte på en riktigt lavett idag med och återigen fick jag höra mammas radänga. Hon tror hon kommit på varför jag slår. Jag har nämligen börjat slå på saker som gör mig illa. Går jag in i en dörr så slår jag den och säger något i stil med 'dumma dörr', kör jag in foten i bordsbenet slår jag det och säger dumma bord, ja ni hajjar?! Och gör Lillisen något som jag inte gillar, som att käka hos mamma när jag tycker att mamma ska leka med mig... ja, då slår jag Lillisen. Jag får slå på en sak men inte en annan... lite trixigt att komma ihåg. Fortfarande inte ok enligt mamma, men en förklaring i alla fall. Den här gången var Lillisen inte lika förlåtande, oj vad hon tjöt. Och tjuter hon så tjuter jag...



Utöver detta har farmor och farfar varit här och busat med oss, och så har det så klart varit mycket dans som vanligt.

Inga nya ord MEN de senaste dagarna har mamma och pappa hört mig säga en massa 2-ords meningar. Allt från 'mamma där' till 'pappa bil' och 'Lilly sova' etc etc. Jätte spännande tycker de! Det går frammåt!

Finns det något roligare än att snurra runt så att man blir alldeles yr i pottan?

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Wow! Du är så duktig Clara!