måndag 15 februari 2010

Farmor, vår egen MacGyver

Idag briljerade både jag och farmor :-)
När mamma var iväg och tränade så var farmor hemma hos oss och lekte med mig. I ett ögonblicks verk lyckades jag låsa in mig själv i grovköket. Jag lekte med farmors nyckelknippa och tänka sig, med en av hennes nycklar låste jag dörren. Fiffigt va?? En dörr som mamma och pappa inte ens har nyckel till.
Mindre fiffigt tyckte jag väl att det var när jag insåg att farmor stod på andra sidan dörren och inte kunde öppna. Och vår husnyckel... satt ju i nyckelknippan jag hade i handen så farmor kunde ju knappast komma in i grovköket genom ytterdörren heller.
Men lugn bara lugn! Farmor, vår alldeles egna MacGyver, lyckades låsa upp dörren.... med skaftet på en tesked (!!). Vi var båda lika lättade när vi såg varandra!

Mamma visste inte vem hon var mest imponerad av; mig som låste dörren med en nyckel som inte ens tillhör dörren, eller coola farmor som kan ta extraknäck som låssmed. Farmor är min hjältinna!

Jag misstänker dock att glansdagarna när jag fick leka med nyckelknippor är över :-(

Inga kommentarer: