lördag 20 februari 2010

Rabbiata Plutten på besök...

Ni vet 'Dr Jekyll and Mr Hyde'?
Ibland har jag dagar då jag har en helt annan personlighet än mitt normala jag. Mamma och pappa kallar mig då för Rabbiata Plutten.

Imorse var det Rabbiata Plutten som vaknade.

Oj oj oj vad jag har kört med gamlingarna. Det är sällan pappa blir arg på mig, men till och med han var rasande på mig idag. Det var allt ifrån att jag tok-vägrade att ta på mig ytterkläderna (och nu menar jag tok-vägrar, med illvrål, krokodil-tårar slag och allt) till att ta sönder mammas nya halsband som hon fick av pappa förra helgen, samt att drämma till Lilly allt vad jag kunde. Det sistnämnda får ju till och med jag erkänna inte var riktigt hygglo... och jag fick mig väl en uppläxning av mamma så det gör jag nog inte om på ett tag.

Ikväll blev det lite bättre, vi stannade till på Max för att jag skulle få mitt första hamburgarmål. Det var himmelskt gott. Coca-cola, och fri tillgång till ketchup, MUMS! Lilly som nu gått på latte-diet i 5 månader slogs med pappa om hans hamburgare, och försökte till och med få lite smak från pappret. Vaddå desperat? Lite underhållning efter middagen med ridtur och singstar gjorde kvällen. Fast jag ville så klart inte lämna så pappa fick ta mig under armen och vi lämnade restaurangen... inte speciellt tyst *skäms lite*.

Kanske ska jag vara snällare imorgon...

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Hahaha... sången är ju helt klart favoriten! Du får koppla på charmen hela dagen imorgon så har de glömt detta :-D

Anna och Ronja sa...

Har du och Ronja kontaktat varandra och kommit överens om detta. Det liknade vår lördag på pricken:-) Snyggt smeknamn och härlig solosång.