tisdag 23 februari 2010

Bvc och Lennon

Idag traskade Lillisen och mamma iväg till bvc. Hon hade inga som helst problem att minnas bvc-tanten och underläppen började darra så fort hon fick syn på henne. Och inte tyckte hon mer om henne efter att 2 nya sprutor sattes i benet. Lillisen var helt otröstlig och somnade utmattad i vagnen först efter den rullat ett kvarter.

Vikt: 6860 g (gått upp 760 g), längd 65,5 cm (växt 2,5 cm) och huvudomf 42 (växt 8mm). Tjejen växer så det knakar och ligger nu helt perfekt på sin kurva efter ett par veckors dipp.

Själv vägde jag 6720 g, 64 cm lång och huvudomf 42,2 vid samma tid och mamma vägde 6850 gram och 62 cm kort (!) Mamma var nog en riktig rulta när hon var liten.

I eftermiddags var det dags för AVT... trodde vi. Där stod vi som tre fånar och ringde på dörren när vi insåg att vi nog skrivit fel i kalendern. Aja, vi gick och shoppade vantar till mig istället.

Ikväll slog jag mitt personrekord i att käka. Det blev 8½ fískpinnar (1 mer än mamma)en halv potatis, 5 jordgubbar och en glass. Och en halvtimme senare, 200 ml välling. MUMS!

Sen har en annan väldigt sorglig sak hänt :-( Lennon, min kompis Sixtens hund har tydligen rest till himlen och bor nu bland alla stjärnor. Vi tyckte verkligen om Lennon, det var ju han som lärde mig att hundar är snälla. Bara titta här så snäll han var. Lennon, vi saknar dig!

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Så fint <3

Hannes & Linn sa...

vad duktigt Lilly växer och som Clara äter, BVC-tanten sa att jag får börja smaska på kött och kyckling nu, mums!