måndag 12 juli 2010

Utlandssemester och lite annat

I helgen bidde det lite släktträff. Här busar jag och Kajsa-kusin med Lilly som låg ute i sin resesäng för att sova men det kunde hon ju fetglömma.

Och ikväll konstaterade mamma att vi är ena riktiga Globetrotters. Förra veckan var vi i landet Jordgubb och idag i landet Danmark. Det blev buss, båt och sedan tåg för att spana in Öresunds Aquarium. Jag tycket det var väldigt spännande för man kunde röra på fiskar, sjöstjärnor och en massa annat. Mamma konstaterade att stället var 'Gå in, backa ut', dvs inte stort men allt som allt blev det en lagom utflykt.

Uppe på däck och rekar utsikten.


Så här stora glassar skulle vi ha i Sverige med tycker jag.



Vi gick hemifrån vid 10-tiden och var hemma igen vid 14:30. Alldeles lagom för att dra ut i trädgården och bada i våra pooler. Jodå, nu har pappa inhandlat en större pool så att de två oxå kan doppa sig. Premiär-dopp idag och det var lagom 26 grader i vattnet.

Idag när mamma matade Lilly med banan kände hon plötsligt hur det rispade till på hennes pekfinger som hon matade Lilly med. Tog säkert 10 sekunder innan poletten ramlade ner och mamma hajjade till. In åkte fingret igen och mycket riktigt, den lilla övre högra framtanden har nu tittat fram. Stor dag för Lilly!

Så här ser det ut runt 07 hos oss, då sitter jag och syrran och käkar frulle framför TVn. Syrrans frulle brukar bestå av macka, ett kokt ägg och avokado.

Trädgården står i full blom.



Och bäst av allt är ju rödavinbärsträdet. MUMS!

Jag kom av misstag på hur kul syrran tycker det är när jag hoppar, så det gör jag rätt ofta nu när hon är ledsen. Då slutar hon gråta och börjar skratta igen.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

grattis Lilly! Jag hoppas att det kommer gå lite bättre med maten nu:)
Förstår dig Clara, den där glassen såg ju fantastiskt god ut. Många fina fiskar och stjärnor du fick kolla på, häftigt!
Mamma hälsar att det är fantastiskt kul att se när Lilly och Clara busar och skrattar.
Kram Hannes