fredag 23 juli 2010

Pimp my potta

Det här med pott-träningen har ju haft sina framsteg men många dagar blir jag ledsen när jag inte får min blöja, och istället får trosor. Mamma och pappa har läst att det är väldigt viktigt att pott-träningen är en positiv upplevelse och får absolut inte kopplas till något jobbigt.

Så efter lite klurande tog mamma med mig till affären igår där jag fick välja ut en massa klistermärken. Hon förklarade i affären att varje gång jag kissar eller bajsar på pottan ska jag få välja ett klistermärke att sätta på pottan och jag var helt med på konceptet. Vi hann knappast mer än in i huset förren jag satt på pottan och tjänade mitt första klistermärke och inom loppet av 20 timmar ser pottan ut så här:


Och varje klistermärke är välförtjänt, det vill jag lova! Idag på förmiddagen gick jag, mamma och Lilly till lekplatsen och var ute i mer än 1½ timme, ingen blöja och ingen olycka. Gick istället på pottan precis innan jag skulle sova middag, konstigare än så var det liksom inte. Så det senaste dygnet har jag faktiskt varken kissat eller bajsat i blöjan, förutom nattetid då jag fortfarande få ha blöjan :-D Mamma och pappa tycker jag är superduktig, och det tycker nog jag med.

2 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Vi körde också med klistermärken...

Anna och Ronja sa...

Du är jätteduktig Clara!! Och vilken snygg potta du har:-)