tisdag 27 juli 2010

Skånes djurpark och annat smått och gott

Idag drog vi och farmor till Skånes djurpark och rackarens så många djur där fanns. Vilken tur att pappa stod på sig med att vi skulle ha en skrinda för jag tokvägrade att sitta med syrran i den stora vagnen. Och på tal om att tokvägra så var det precis vad hon gjorde vad gällde sömn. Hon höll ut från 07 till 14:30 innan hon tillsist däckade en halvtimme, Lilly tyckte ju uppenbarligen att det var precis lika spännande som mig på djurparken. Och när jag nu hade storfavoriten farmor med mig så var det BARA hon som fick dra skrindan med mig i, annars tokvrålade jag. Farmor byggde bicepts idag, det vill jag lova!

Höjdpunkterna idag var:
1. Ponnyridningen
2. Klappa kalvarna
3. TipTop-glassen

Spanar in björnarna som precis fått krubb.


Mamma berättade för pappa att jag såg ut att vara född i en sadel, och hon oroar sig nu något över om jag ska bli 'en sån där hästtjej'...


Älgkalv, ska tydligen vara mumsens enligt mamma.


Lite lätt sliten...


Tog mig inte mer än 5 minuter i bilen hem, sen sov jag djuuuupt. Queen of powernaps (Lilly då alltså) höll låda hela vägen hem och fortsatte ända fram till kl 19. Mamma slutar härmed att förvånas över syrrans energi, lika bra att acceptera läget har hon kommit fram till.

Inga kommentarer: