fredag 16 juli 2010

Tand och polis

Japp, idag har Lillys andra tand dykt upp så nu får man ju snart kalla henne stora tjejen.

Jag och syrran hade pappa för oss själva i eftermiddags medans mamma var på sjukhuset. Fast vi var rätt hygglo mot honom för vi valde att sova största delen av tiden, och det var nog skönt för pappa det för han såg rätt trött ut. Han hade tydligen hållt på med polisen halva natten, då det var bråk några hus härifrån och en gubbe hade låst ut sin tant. Hon låg ute på gräsmattan och ylade och svamlade om vartannat så pappa fick helt enkelt gå bort och styra upp det. Lagom tills dess att amublansen hämtade tanten och pappa kom in vid 04 vaknade så klart jag och syrran och så var ju den cirkusen igång, som mamma brukar uttrycka det.

Fredagsmys med popcorn och Nicke Nyfiken, I like!


Pappa 'the pool-boy'. Knepigt sätt att fylla poolen på tycker jag, och det syns ju tydligt på bilden hur märkligt jag tycker det här beteendet är.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vilken snäll pappa ni har som tar hand om utelåsta tanter mitt i natten!
Ja, Clara, det ser verkligen konstigt ut med poolen...
Kram Hannes