lördag 31 juli 2010

Landet för oss små

I torsdags var det dags för ytterliggare ett nytt land, och tydligen har vi barn ett eget land för nu skulle vi minsann till Småland. Sagt och gjort, bilen packades proppfull, de som såg oss på vägen trodde antagligen att vi var ute på en månadslång resa. Av kusinerna fick jag och syrran låna varsin DVD-spelare så att vi hade underhållning på vägen. Hajja så glad jag blev när jag insåg att jag kunde titta på Nicke Nyfiken och Teletubbies i bilen, jag satte mig glatt tillrätta och såg 2 filmer på raken och var på absolut topphumör hela tiden. Syrran tittade oxå en stund men efter 20 min slocknade hon och vaknade precis när vi rattade ner för grusvägen till stugan.

Vi var 4 familjer, 7 barn och 8 vuxna. Vi bodde i storstugan medans de andra familjerna bodde i små holkar i trädgården. Regn var det mest hela tiden, men vi gjorde utflykter till Leos lekland, shopping i Växjö etc så alla var nöjda.

Hemfärden gick precis lika bra, syrran somnade efter 10 min och sov fram tills dess att vi svängde in på vår gata. Jag åkte direkt i säng och hann jag sova en timme innan det var dags för ny bilfärd. Denna gången gick det till Kajsa-kusin som idag fyllde 4 år. Jag överräckte presenterna och sen drog jag, Kajsa och Kalle ut till hennes lekstuga. De lämnade mig tillsist för att käka kladdekaka och glass, men ingen fick ut mig därifrån. Jag gick loss och lagade storkok, diskade och annat. Gäller och passa på när man har huset för sig själv (har jag hört mamma säga).

Tyvärr har mamma varit urusel på att fota den här helgen, men en film på vägen upp och en film när jag dirrigerade en tysk koncert i Småland hann hon ta i alla fall.



Frågar man nu syrran hur lammet låter säger hon 'bä bä' och 'muuu' vad gäller kon. 'Blomma', 'docka' och 'klocka' är några av hennes nya ord.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

tänk att Clara har så många dolda talanger. Att hålla ordning på en hel orkester är ju inte dåligt, det gjorde hon bra!
Sen verkar hon vara väldigt huslig också, en tjej i min smak:)
Kram Hannes