fredag 2 juli 2010

Taskig natt, bättre dag...

Ja, den där mys-middagen som de skulle ha igår blev kanske inte riktigt vad de tänkt sig. Lagom till pappa slängde på fläskfilén på grillen vaknade en hysterisk Lilly. Slutade med att hon helt enkelt fick sitta med vid middagen. Och man kan väl säga att hon och jag körde på samma spår inatt. Mig fick de springa in till 5 gånger för jag tokskrek och Lilly var superledsen 7 (!) gånger. Jag nöjde ju mig med napp eller snuttefilten, men Lilly var desto mer svårtröstad och krävde vaggning i eeeevigheter, det var helt enkelt skytteltraffik mellan oss inatt. Tandköttet känns om än ännu mer buckligt idag men ingen tand än så länge. Man kan väl säga att de var så där pigga imorse. Mammas optiker som hon gick till vid lunchtid konstaterade att mamma var väldigt röd-ögd.... jojo....

Mamma hämtade mig på dagis idag, sista dagen på 8 veckor. Mitt allra första sommarlov, tjohoooo! Vi drog ner till stan för mamma behövde göra något ärende och som tack för sällskapet skulle vi käka glass. Schysst deal tyckte jag som gärna hankade på. Första gången som vi gått i stan utan vagn så jag hade fritt blås på Kullagågatan, nu omdöpt till Kullaspringgatan. Satte oss på Petters med varsin mjukglass men jag glömde ju snabbt bort den när jag såg alla fåglar som sprang runt mina ben. Mamma fick snällt köpa korvbröd som jag kunde mata dem med. Superkul!








Amen det här var ju himla helskumt. Varför stod där en massa huvudlösa kvinnor i underkläder i det här fönstret??? 'TITTA MAMMA!!!' var min enda kommentar. Mamma fick praktiskt taget slita mig därifrån för att komma vidare.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

5 och 7 gånger, måste vara något slags rekord! Stackars dig Lilly, jag hoppas din tand kommer snart!
Spännande att få följa med mamma till stan och utan att vara fast i en vagn! Såg kul ut med alla fåglar o den goda glassen förstås! Nu ses vi snart igen, ska bli superkul!
Kram Hannes