torsdag 15 juli 2010

Bad och grillning

Igår kom Filippa hem till mig på förmiddagen och busade i trädgården och som vi badade! Mamma och pappa trodde knappt att det skulle finnas något vatten kvar i poolen tillslut.


Fruktstund för att ladda batterierna.

På eftermiddagen samlades vi, mormor, morfar, morbror Johan, Åsa och kusinerna Elias och Kajsa på stranden i Höganäs för grillning och bus. Medans morfar fixade med grillen drog vi kusiner ner och badade i havet. Vilken strand! Man kunde springa ut flera hundra meter och ändå kom inte vattnet högre upp än till knäna. Jag tyckte min första dopp i havet var superkul och ville inte alls gå upp.



Hur tusan öppnar man den här???


Kusin-bild


Utsikten från mormor och morfars balkong, spana in stranden och hur långgrunt det är.

Dock fick kvällen ett snabbt avslut då morfar fick ett telefonsamtal så fort han satt kniven i biffen. Gammelfarmor var på väg in till sjukhuset i ambulans så morfar fick dra på direkten. Vi andra satt kvar och åt färdigt, men alla vuxna verkade lite dämpade. Lite bus hann jag dock med innan vi åkte hem. Friskis och Svettis hade gympa där nere och jag var inte sen att hoppa in i högen och lära mig lite nya moves. Passade även på att visa dem några av mina, om nu någon skulle vilja lära sig något nytt.




Farmor och farfar har varit här och besökt oss, och då passade mamma på att sticka till sjukhuset. Mamma har varit lite lissen i ögat idag, men det får mammor vara ibland säger hon.

Lilly är dock glad för oss allihopa.


Sten-tvätt ala Makka-Pakka.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, vilken härlig långdag! Det här med sommaren är ju toppen!
Tråkigt att gammelfarmor fick åka till sjukan, och mamma har helt rätt - klart att man får vara ledsen! Kram

Hannes & Linn sa...

ser ut som om du hade kunnat hålla i det där gympa-passet Clara!
Tråkigt att gammelfarmor blev dålig, vi hoppas att hon är på bättringsvägen!
Kram från oss i Stenkullen