måndag 5 juli 2010

Helsingborgs Djurpark

Ja så gick denna helgen i ett nafs. I lördags sov jag hos farmor och farfar medans Lilly sov hos mormor och morfar. Mamma och pappa skulle på bröllop och de hann till och med slappa i solstolen nån timme vilket tydligen inte var igår det. De vaknade först lunchtid på söndagen (då morbror Johan ringt och väckt dem 2 (!!) gånger, så de fick även sova ut. Det unnar vi dem faktiskt! Mormor och morfar och farmor och farfar ska ha ett STORT tack för hjälpen, mamma och pappa var i stort behov av sömn och det fick de minsann :-)

Idag var då första dagen på semestern. Natten har väl varit så där eftersom mamma bestämde sig för att dra vällingflarran nattetid för Lilly. Så det blev vakentid mellan 03-05 så hon har allt sett lite slirig ut idag.

Förmiddagen bjöd på kalas-väder så frulle intogs i trädgården för att sedan följas av bus i poolen, sandlådan och den där vattenblomman som kopplas till vattenslangen.
Sen sov jag och Lilly middag (Lilly ska nu bara få sova en gång om dagen) innan vi drog till Helsingborgs djurpark (gamla fågelparken). Vi började så klart med glass, det är ju trots allt en lång bilfärd på 10 min dit innan vi påbörjade vår vandring. Lek med kaniner och marsvin stod på tur och sen var det att kika på alla djuren bakom galler. Ibland verkade det som att de tyckte det var minst lika intressant att kika på oss... Det tog oss 2 timmar att ta oss igenom stället och då drog vi vidare till Burger King för att trycka i oss varsin burgare. Fast jag nöjde med med att käka lite bröd och kasta pommes till fåglarna...

Lemurerna var spännande...


Ekorren var helvild och helt klart min favvis på hela parken


Och syrran hittade någon som oxå hade en dålig hår-dag...



2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

såg ut som ni hade en kanondag. Vilken fin park o så många djur att titta på!
Jag hoppas det ska gå bra i natt, utan flarra menar jag, så er mamma får sova!
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Härlig dag! Klart att man måste ladda med glass, fattar väl vem som helst :D