torsdag 5 november 2009

Bad-bus

Oj oj oj vad jag busade med pappa igår i badet. Jag hällde ut 2 spannar vatten på golvet, och medans pappa torkade upp vattnet passade jag på att hälla ut 2 till. Tänk att det skulle ta honom 4 spannar vatten på golvet innan spannen försvann ur badkaret, vilket tålamod han har. En spann räcker för mamma, sen ryker den.



Och idag efter badet fick jag se att Lilly låg i soffan, helt ensam. Gött, tänkte jag, nu e det min tur att hålla henne. Jag tog ett riktigt brottargrepp om syrran men hon vrålade som en stucken gris och mamma kom farande som ur en kanon precis innan syrrans rumpa lämnade soffan. Typiskt! Och här försöker man vara lite hygglo och avlasta mamma en stund. Nä, otacksam det är vad hon är!

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Ja, visst är mammor otacksamma!
Idag fick mamma tillbaks lite mat efter jag ätit. Jag ville ju dela med mig lite då hon inte hade hunnit få i sig någon frukost själv...

Sixten & Majken sa...

Samma sak här hemma, pappa är lätt den med mest tålamod!
Så fin du är på bilden!

Anna och Ronja sa...

Det va ju en hemlis men okdå här har du länken
www.photofunia.com