lördag 7 november 2009

Åh vilken underbar morgon, åh vilken underbar dag...

Tjohooo vilken tok-rolig natt vi haft här hemma! Jag hamnade flera gånger i mammas och pappas säng och innan natten var över hade jag dragit i mig 4 flaskor välling. Syrran käkade 2 gånger och tillsammans fick vi utfört 5 blöjbyten. Vi var så synkade syrran och jag, så när den ena av oss slutade skrika så tog den andra över, vilket dream-team! Di gamle hade någon overklig dröm om att jag skulle sova länge på morgonen eftersom jag knappt sovit alls inatt, men det kunde de fet-glömma. Kl 06 var jag pigg som en lärka och körde igång syster-yster oxå, så det var bara för di gamle att stiga upp. Fast trots lite sömn är jag på gott humör och har busat hela morgonen. Ingen var gladare än mamma när farmor och farfar dök upp runt 9 snåret för att gå ut med mig på promenad.

Som grädde på moset höll sig syrran vaken från 10 till 14:30 om man bortser från nån micro-sömn på ett par minuter i mammas famn och jag vaknade 14:45. Vilken tur va? För vad i allsindar skulle mamma ha gjort om vi bägge sov samtidigt? Tänk så ensamt det skulle vara för henne!

2 nya ord klämde jag ur mig imorse som hamnar på min lista: 'Rita' sa jag när jag fick syn på mitt ritblock och 'alla' då jag talade om för mamma att hon skulle tända alla ljusen i ljusstaken.



Inga kommentarer: