tisdag 3 november 2009

AVT-träning

Idag efter förskolan åkte jag och pappa in till Stora Stan. Där träffade vi mamma och Lilly, och tillsammans traskade vi upp till Karin för att träna AVT.




Jag var jätte duktig med klossarna och härmade alla ling-ljud (a, i, m, s och sch) förutom O, så nu blir det väl ett evigt Oooooande hemma i vanlig ordning. Vi lekte också en jätte rolig boll-lek där man rullade bollen till varandra efter att ha sagt '1,2 och WIIIIIII' när bollen rullade iväg. Och den som tog emot den skulle säga STOPP när man fångade bollen. Jag skrattade gott åt det hela så den kommer vi nog att leka en hel del här hemma.

Karin blev jätte glad när hon hörde mig högt och tydligt säga JA på frågan om jag ville komma ner från stolen. Och imorse överraskade jag pappa med att härma ordet 'näsan'. Jo jo, nu får di gamle allt se upp med vad de säger här hemma ;-) Och på tal om nya ord kan jag nu också säga 'tack', 'tända' och 'hej då'. Di gamle e så stolta över mig!

Här är en liten film ifrån AVTn idag:





Och när katten är borta.... eller vad man nu säger. Bildbevis på att Lilly snor min solstol när jag inte är hemma. Hon är inte lite fräck hon!!

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, så himla dutkig du är Clara! Vi har tittat på dig hela familjen och vi tycker att du gör så stora framsteg! Kramar!

Anna och Ronja sa...

Du är så duktig Clara! Så jättehärligt att du kan höra och prata. Du kommer bli en riktig snackemoster:-)