söndag 5 december 2010

Söndagsfika och snögubbedags

Idag fick vi besök av Johanna, Jeanette och Josefine så då fick vi så klart plocka fram bakmaskinen för att kunna bjuda på något gott. Jag och syrran hjälpte så klart till, jag fick knäcka äggen och jag varje gång skalet krossades skrattade jag gott. Kan ha krävts mutor i form av pepparkakor för att vi inte skulle bli utråkade i längden...



Syrran och jag föredrog glass över äppelkakan. Här sitter vi med vår nya BFF Josefine.


Jeanette fick lite fototips av pappa och mamma och Lilly posserade så klart


Precis när jag skulle gå och lägga mig frågade pappa om jag inte heller ville gå ut och bygga en snögubbe. Bajsar björnen i skogen?? Klart jag ville!




Krävde så klart en pulkatur i trädgården som utökades till kvartersrunda. Mamma och pappa var övertygade om att jag skulle vara supertrött när jag kom in men jag var tokspeedad. Förvisso sov jag till 10(!!) idag. Fick stanna upp en stund till medans de åt och jag passade på att äta middag en andra gång inom loppet av 2 timmar. Hårt arbete kräver sin energi.


Delar med mig av mina bilar till syrran.


Så här såg syrran ut en morgon när pappa plockade upp henne. Modemedveten tös?

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad mycket snö ni har där nere i söder! Vi har lite mindre men det räcker gott till att åka pulka på och det är ju det som är det viktiga.
Kram Hannes