torsdag 9 december 2010

Host, host och snörvel

Ujujujuj vad det snörvlas, hostas och gnälls här hemma. Och med det sagt vill jag hälsa att vi fortfarande inte är riktigt krya här hemma, men det kanske ändå börjar se lite ljust ut.

Lilly har dock drivit stackars mamma och pappa till vansinne den senaste veckans nätter. Hon vaknar runt 02 och lever rövare tills hon somnar runt 04-05. De testar allt från att låta henne komma in och ligga i deras säng men då ligger hon bara och slåss och skrattar åt dem. De har testat att snorsuga, näsdroppa och piller i rumpan, och de har testat välling. Igår upptäckte mamma att tand 8 gjort entré och genast faller alla puzzelbitar på plats. Stackarn har ont :-( Vi hoppas att det går över väääääldigt snart för gamlingarna börjar bli rätt gnälliga dagtid faktiskt...

I förmiddags efter lite frukt och knäcke så avkrävde jag mamma på varsin pepparkaka till mig och Lilly. Så fort vi fått dem i handen rusade vi (jodå, syrran kan rusa nu för tiden) raka vägen in i tv-rummet samtidigt som jag ropade TOMTEN och Lilly ropade TAAAAA (betyder samma sak). Så kröp vi upp i soffan, jag la filten över mig och syrran och sen satt vi som ljus och tittade på tecknade filmer om tomten (som går varmt här hemma).

Jag tycker om min syrra, en puss ska hon helt klart ha!


Tomteverkstan är en rikigt höjdare!


Nu har jag pysslat färdigt mina prinsar och prinsessor, tjusiga julklappar va?? :-D

Så här svenne skulle de ha sett ut om man inte har min kreativa sida:

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Vilka fina julklappar! Lyllo de som blir ägare till dem!
Åh, gosiga bilder på flickorna!

Sara sa...

Åh, vilka härliga nätter...not! Stackars liten, jobbigt i munnen. Hugo har precis fått sin 2:a tand. Men vi har haft ganska ok nätter (vågar inte säga för mycket) Så söta flickorna är, syskonpuss!