torsdag 16 december 2010

Pepparkaksbygge

Idag bestämde pappa sig för att idag skulle vi äntligen sätta ihop det där pepparkakshuset som han inhandlade för några veckor sedan. Sagt och gjort så satte han och mamma igång med att smälta socker för fulla muggar medans farmor och farfar fick roa mig och syrran undertiden.

När det äntligen var dags för mig att skrida till verket insåg jag att de ville att jag skulle sätta godis (???) på huset. Det var det dummaste jag hört, och jag protesterade omedelbart med ett väldigt bestämt NEJ! Fast efter lite övertalning insåg jag att några kunde slinka ner i magen och några upp på taket, och så fick det bli.

Pappa har lovat mig att vi kan börja äta på det imorgon, och det är ju inte en dag för tidigt!


Ja, detta kan vi nog kränga i oss imorgon...

Inga kommentarer: