söndag 12 december 2010

Pimpinetta Lilly

Lilly kommer släpandes med min älv-klänning fastkilad under hakan stup i kvarten. Det är ett säkert tecken på att hon vill att mamma eller pappa ska hjälpa henne på med klänningen, för att sedan sätta på musik så att hon kan 'dansa'. Mest står hon och vaggar fram och tillbaka och beundrar sin skugga (fåfängd eller vadå?). Sen har hon fattat så roligt det är att springa runt matbordet så det kan hon sysselsätta sig med i en kvart och DEN leken är jag mer än gärna med på. Som vi jagade varandra igår runt bordet.

Igår gjorde hon också sin första piruett och var stolt som en tupp, som om det skulle vara något specielt *hrmpf*. Jag brukar visa henne var skåpet ska stå i form av disco-dans, bugg och andra moves men hon fortsätter vaggar... fram och tillbaka...fram och tillbaka...

3 kommentarer:

Linda sa...

Sjuuuuuuukt söt!!!!
Kramar från mig o mina grabbar

Sixten & Majken sa...

Åh, ja det där vaggandet... Majken håller också på med det - fattar inte heller varför det skulle vara så speciellt..., men söt som socker är hon! Kram Sixten

Hannes & Linn sa...

vilken fin prinsessa och du rockar fett Lilly!
Kram Hannes

Mamma hälsar att det var en väldigt fin julgran ni har!