fredag 10 december 2010

Dags för julgranen

Igår åkte hela familjen iväg och handlade julgran. Detta året VÄGRADE pappa välja eftersom mamma alltid mobbar honom för de fula granarna han drar hem. Mamma börjar misstänka att han adopterar dem för att han tycker så synd om dem. Sagt och gjort, detta året fick mamma välja och det blev en JÄTTE fin gran (har hon bett mig säga här inne).

Det var lite svårt att hänga upp kulorna eftersom vi har småsmåsmåsmåpyttiga band, så nästa år får mamma helt enkelt köpa nya kulor med krokar på istället så att jag och syrran har chans att hjälpa till.


Det här blev den nya taktiken istället, jag pekade ut och mamma hängde upp.


och Lilly drog ner...


Slutresultatet är vi rätt nöjda med, även om det inte hänger en kula under 1 meters höjd eftersom Huligan-Lilly drar ner varenda kula hon kommer åt *suck*.


Och ibland glömmer mamma bort att jag når högre än 1 meters höjd, och då går det så här när gamlingarna vänder ryggen till.


Den här synen mötte mamma i eftermiddags när hon vaknade upp från sin tupplur. Det ska börjas i tid försvarade pappa sig med...

1 kommentar:

Sara sa...

=) Ha, ha! Min man brukar också ta hem den fulaste granen på marknaden, så i år har jag bestämt att jag ska sköta gran-köpet!
Så fin er gran blev!