tisdag 7 december 2010

Pyssel i sjukstuga

Idag fick jag stanna hemma med pappa och Lilly eftersom jag inte riktigt tillfrisknat från febern som jag hade i lördags. Pappa och Lilly var inte krya de heller så mamma åkte hem från jobbet efter 12. Första gången på vääääldigt länge sov jag middag och boy oh boy var jag på dåligt humör när mamma försökte väcka mig. Jag fotade ut henne med sparkar och slag men det slutade ändå med att jag stormade in till min sovandes pappa för att väcka honom, bara för att tala om att mamma väckte mig (nån rättvisa får det ju vara!).

Efter lite glass (vi är ju faktiskt sjuka) så pysslade jag lite med några presenter jag ska ge bort. Det ska bli prinsar och prinsessor minsann och jag gick in för målandet med liv och lust.


Vill också passa på att berätta att tomten ska få alla mina nappar. Mamma hörde i hallen på dagis att min kompis skulle ge sina nappar till tomten och då frågade mamma mig lite på skämt om jag också skulle göra det. Hon fick ett blankt nej till svar men nån dag senare förklarade jag att tomten ändå skulle få nappen. Och varje gång jag nu ser tomten på TV eller en bild så försöker jag ge honom nappen. Mamma är lite skeptisk och frågar om jag är riktigt riktigt säker och att jag gärna får vänta ett tag till om jag vill, men jag är helt övertygad. Han ska få ALLA mina nappar. Lika övertygad är jag att det är en hund i julklappen som tomten kommer med till mig.... även här verkar mamma en aningen skeptisk av någon märklig anledning.

Ikväll har även mamma åkt på feber, halsont och huvudvärk så imorgon kommer vi alla att gå här hemma och vara sjuka. Hej och hå va kul *ironi*.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

tråkigt att ni är sjuka, jag hoppas att ni blir friska snart!
Clara, ångrar du dig när det gäller napparna så kan du ju alltid komma hit i sommar och lämna de till Lisebergs-kaninen!
Kram Hannes