onsdag 29 december 2010

Pulka och party

Idag slet mamma och pappa ut två väldigt motvilliga tjejer för att åka pulka. Lagom tills syrran fått på sig alla kläder insåg mamma att syrran var über-trött så hon hamnade i vagnen istället och somnade så fort hon rullades ut ur huset. Och fast jag tycker pulka-åkning är ball så vill jag inte gärna utöva sysselsättningen, det är ju så förbaskat besvärligt med alla kläder.

Men ut kom vi efter många tårar (samtliga var mina) och så snart jag satt i pulkan var jag nöjd igen.


Nä mamma, det här går verkligen inte för sig!

Ikväll var det dags för att fira jul med farmor och farfar, här hjälper syrran pappa med att bygga ihop farfars julklapp.


Vem har sagt att tjejer inte kan spika??


Försök gjordes på att ta något trevligt familjefoto... men det var ju inte riktigt min och syrrans plan kan vi väl säga...


Fint syskonfoto var vi inte heller intresserade av.


Här sitter vi och ritar med våra nya fina pennor på vårt nya fina block (som syrran säkert ritat ett streck i varje sida på vid det här laget).


Medans efterrätten intogs bestämde jag mig för att baka kakor och drog på mig den här snygga bagarmössan. Fint ska de va!


Ikväll har jag och syrran börjat tokhosta och mamma och pappa funderar på om det möjligen är en brutal förkylning på G igen :-(

Inga kommentarer: