tisdag 19 juli 2011

Tjejdag i Höganäs

Idag skulle pappa och farfar jobba på stugan, så vi tjejer drog till mormor och morfar i Höganäs. Syrran var återigen helt i extas och ylade 'mooooooffaa, mooooffaaaa' nästan hela vägen dit.

Vi började med lite frukost för att sedan bege oss mot stranden. Morfar som försvunnit en liten stund dök helt plötsligt upp på sin cykel och framme på styret hade han en cykelsits (!). Syrran var först upp och vilket leende som bredde ut sig när hon satt där uppe och tronade. Så de två trampade iväg medans jag tålmodigt satt kvar och väntade. Och när det äntligen var min tur, ja då var jag inte sämre alls. Hur häftigt som helst (och jag fick en längre runda än syrran *ler stort*).


Väl tillbaka gick vi bort till den nya lekplatsen men den var ingen hit. Först stortjöt jag och sen Lilly och tillsist bröt mamma nästan ihop så vi gick till stranden istället. Lite för kallt att bada fast jag gjorde endå två tappra försök. Helt plötsligt dundrade kusinerna Kajsa och Elias med Johan och Åsa ner, kul att träffa dem igen.


Syrran var über-trött men åt tillsist lite medhavda pastaskruvar och köttbullar och då fick hon ny energi och blev till och med riktigt trevlig.


Morfar kom ner med en stor låda glass till alla oss barn, 'jodubsglass' jublade Lilly som inte snabbt nog kunde få av pappret.


Efter stranden var det äntligen dags för oss att testa cykeltaxi. Om man visar upp sin Höganäs-Euro så får man åka gratis, och en sån hade morfar att visa upp. Så vi tjejer satte oss tillrätta och eftersom killen fick fin dricks av morfar trampade han oss runt nästan hela Höganäs och även en runda ner vid hamnen. OOOOOJ så roligt jag och syrran tyckte det var. Vi hejade på folk, sjöng för fulla halsar och hjälpte honom att ropa TUUT TUUT på folk som skulle akta sig för oss :-D Det där måste göras om igen!!


Nagellacks-premiär, lila-glittrigt bidde det. Fancy-smancy så att det bara visslar om det.


Tror ni vi däckade på vägen hem?? Det kan ni fet-hajja!

Hemma hade farfar och pappa jobbat undan riktigt bra, och ikväll ser stugan ut så här:

Inga kommentarer: