fredag 15 juli 2011

Sim och middag i Höganäs

Ännu en dag med dåligt väder, men än så länge gör det ingenting. Vi har ett par aktiviteter på vår semesterlista som är inomhus så vi passar på att bocka av dem. Idag begav vi oss till Mio för att spana in soffa och den här gången slog gamlingarna till. Det blir en bädd-soffa med divan så nu kan vi ha övernattningsgäster oxå för de som är morgonpigga. Eller så kan de bädda till mig och Lilly om vi vill ha en myshörna uppe hos oss :-D
Jag och syrran passade på att nästan riva stället undertiden som de valde soffa så personalen verkade mycket lättade när vi galopperade ut ur affären.

Ett besök på Macidonalds blev det oxå på hemvägen, JIPPY skrek både jag och Lilly när vi insåg vart vi var på väg, vilken höjdare.
Lilly tyckte presenten i Happy mealet var kanon, en näspetare är ju precis vad hon behövde!!


En snabb tur hem så att Lilly fick sova middag och sen vidare mot Höganäs. Nu var det simhallsbesök och som jag laddat! Så fort jag fick på mig ett par armmuddar (ja, vad de nu heter) så hoppade vi i mellanbasängen och sen flöt jag :-D Och så fort jag fick ta i en sån där simplatta så trampade jag friskt iväg helt själv, mamma och pappa stod kvar helt överflödiga och såg paffa ut :-D
Även syrran tyckte att gamlingarna var överflödiga och skrek i högan sky 'KAN SIMMA SJÄLV!!!' Det gick så långt att mamma var redo på att nästan släppa ungen så att hon skulle få känna av en kallsup och inse fakta att nej, det kunde hon inte. Fast det gjorde hon så klart inte utan hon fick istället så ut med en Lilly som betedde sig som en rövare mest hela tiden. Ytterst sällan nöjde hon sig med att leka i baby-basängen och då fick mamma passa på att pusta ut.

Efter badet styrde vi mot mormor och morfar som kockat middag åt oss. God mat och god dryck och humöret var på topp. Fast vi åkte hem först efter 21 somnade varken jag eller syrran i bilen, vi är helt klart inne i semester-livet.

Smaskig förrätt!


Duplot fick följa med.


Puss på dig mormor!







Tack för en härlig kväll med mycket skratt!

Inga kommentarer: