onsdag 27 juli 2011

Göteborg Tur & Retur

Så var det dags att resa bort, och jag har varit redo i dagar med min barbie-väska, som jag längtat att få släpa ut den till bilen. Göteborg (eller rättare sagt Stenkullen) var slutdestinationen och där skulle vi spendera måndag till onsdag hos Hannes, Mia och Martin.

Resan upp gick väl så där, vi packades in efter lunch i förhoppning att minst en (gärna två) av oss skulle somna. Knappast va?! I Varberg fick pappa utbrott (efter alla våra utbrott) så då blev det paus på McDonalds för att käka lite glass. Vid 16-tiden var vi uppe i Stenkullen så det blev kvällsmys med fam Johansson.

Här sitter knattarna och käkar frulle.


Liseberg stod på schemat på tisdagen, och det gjorde det hos 30 000 andra barnfamiljer, typ. Snacka om barnvagnsrally där inne.

Gäller att hålla i sig...


Lite påfyllda av energi. Några minuter efter somnade båda knattarna i sina vagnar och då kunde jag och pappa åka precis vad jag ville... eller njea, det var ju så långa köer att vi ju inte hann åka jätte mycket precis.


Syrran hade stora svårigheter att acceptera att hon var för liten för den här på Liseberg.


Och idag på vägen hem sken ju solen, så ett spontant stopp på Halmstads Äventyrsland bidde det minsann oxå. I 5 timmar åkte jag karuseller och det finns inget stopp på mig. Både mamma och pappa blev åksjuka på kuppen, men jag ville mer och mer och mer. Även syrran uppvisade karusellförtjusning och sonika vägrade att gå av vissa så vi åkte om och om igen :-D Första vi åkte tillsammans kan ni se på filmen nedan bland annat. Och yes, det är vi två som sitter längst bak och skriker HELA tiden. Knappt några köer alls, hajjar ni så mycket vi hann åka?? :-D

Helnöjd minsting.


Ugh!


E man på Wild Saloon så får man väl liva upp middagen lite va?


Svårt att säga vem av oss tre som egentligen tyckte den här var rolig, pappa ser ju ut att ha så himla roligt...


Köra bil är det roligaste som finns! Sen hittade vi mindre bilar som jag själv kunde åka och jämfört med förra året (då jag bara snurrade runt 50 varv) så var det stora framsteg!




Tack tack Hannes för att vi fick komma och bo hos dig :-D Det gör vi gärna om igen!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Vad kul att ni kunde åka så mkt båda två! Ett lyckat spontanstopp måste jag säga.

Tack själv för besöket, det var jätte kul att ha er här! Hoppas vi kan göra om det igen vid tillfälle:)

Kram Hannes