torsdag 14 juli 2011

Taskigt väder

Igår och idag har det ju knappast varit något höjdarvädare, men vi har haft kul ändå. Igår åkte vi till Busfabriken, och det var det ända rätta efter incidenten i måndags. Gamlingarna tog oss till Byggmax för att handla grejor till lekstuga och bredvid ligger ju Busfabriken. Jag och syrran ylade HELA VÄGEN HEM att vi ville till 'busspiken'. Mamma och pappa lovade och svor på att busfabriken var stängd men jag hulkade och sa 'DET tror jag INTE!'. Nä, försök inte lura mig inte.

Så när regnet vräkte ner dagen efter kände de sig skyldiga att ta oss dit. Vi trodde verkligen att det skulle vara smockat med folk men vi var där vid 10:30 och då var det inte alls mycket folk. 2 timmar senare var det en helt annan historia. Men kul hade vi i alla fall, och farmor och farfar dök också upp och gjorde oss sällskap :-D

Imorse satt mamma och klurade på vad vi tjejer skulle göra medans pappa var i Landskrona och hämtade upp en bokhylla som han fyndade på blocket, vädret var ju så himla tråkigt tyckte hon. Då klev jag bort till henne och sa: Mamma, jag vill gå ut i regnet. Och tänk, svårare än så var det inte. Vi tre girls klädde på oss regnkläder, regnhattar och gummistövlar och sen roade vi oss kungligt allihopa ute i regnet med att hoppa i vattenpölar och leka på lekplatser.


Ja, Lilly är verkligen ett barn som 'kan själv'. Gud nåde om mamma eller pappa får hjälpa till förren hon ber om det, hon får världens utbrott som kan spränga trumhinnor på hundra meters avstånd.



Eftermiddagen bedrevs på IKEA där vi kikade på soffbord och soffa till min och syrrans nya tv-hörna utanför mammas och pappas sovrum. Vi hann med en fika på IKEA och Toys R' Us innan det var dags för gamlingarna att utöka sin komfortabla zon... premiär för 'fin'-restaurangbesök. Alltså, vi har ju varit och käkat på pizzerior och hamburgarhak men inte direkt nån restaurang. Men nån gång skulle ju vara den första tyckte de.

Bilen rattades ner till stora staden och vi trippade in på Thai Corner 10 min innan de ens öppnat för kvällen. Jag och syrran hade fått besked om att alla som skötte sig på restaurangen fick glass till efterrätt. Och ni kan tro att jag och syrran satt som ljus. Kritor åkte fram så fort vi lagt vår beställning och sen ritade vi i en kvart innan maten kom fram. Vi satt i över 30 minuter och åt vår varmrätt och hade jätte trevligt. Mycket riktigt blev det minsann glass och chokladsås eftersom vi varit så duktiga och mamma och pappa satt med stora leenden hela middagen. 1 ½ timme senare lämnade vi restaurangen utan minsta utbrott eller bråk, så mycket beröm vi fick :-D

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, så fina ni är och stor applåd till flickorna som skötte sig så bra!

Helgi sa...

Skoj att ni handlat på Byggmax! Jag jobbar på Byggla vilket är Byggmax byggforum och jag skulle tycka det vore skoj om ni skrev om ert lekstuge-bygge på vår sajt.

Det pågår faktiskt en tävling just nu som går ut på att skriva om sitt lekstuge-bygge.

Hör av er till mig på mejl så berättar jag mer!
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi